Sunday, October 30, 2011

p/s :: Listen to your heart…. it may be on your left… but it is always right.
‎:: inamorata ll



Love is like a bird and a beautiful flower
it makes us laugh every minute and hour

and did you know that it is true
that love could pass to others and you

so be prepared and don't slack out,
cause it is heading your way and theres no doubt.

























































firdaus.zakaria

Saturday, October 8, 2011

:: Life is beautiful*



*conditions apply





There she goes
There she goes again
Racing through my brain
And I just can't contain
This feeling that remains....



Kebodohan yg nyata dari aku hari ini. 
Bila khabar ditiup, telahpun majlis mulai
Aku hadir dalam bayang terang
Dia milik yg lain pula
Selamat untuk kamu, selamat untuk kamu


*Mengeluh.
Hari ni di rumah si jenab ada majlis, ramai yang bertandang.
Hajat di hati mmg mahu ke sana. Tidaklah dijemput. Sahaja.
Dipendamkan dalam hati. 


Peluang datang, menjadi pengiring sahabat ke sana. Asyik!
Syhh..


*Teruja puler.
Sepelaung lagi sampailah.
Berdebar.
Turun tiga. Tinggal satu.
Lalu ke tak. lalu ke tak.lalu ke tak.

LALU!


*Jeling.
Dia dipintu sedang menyambut
Cantiknya. 
Simpang puler, tak boleh berhenti.
Aish!
Ditekan minyak... hilang sudah


*LALU LAGI!
Kehkehkeh
Teringat puler.
Baiknya keluarga si jenab.
Ayahnya kerja snap snap.
Pesara juga.
Banyak yang ditanya. Tapi tak banyak cakap. ? 
Emaknya sepesen emak kami
dok umah ja

owh.suka mengomel
hihihi. si jenab mewarisi
ke rumah jenab tak sah kalau pulang perut tak kembung

*menu.
ingat lagi.
mula2 kudapan. serdak pun jadi
air sejuk
koay teow.
karipap.

Rehat.

dipanasnya puler roti canai semalam
air teh

"Pernah tak makan roti canai dgn susu pekat?"

"Tak pernah. eh, ade ke mcm tu? Tipoo~!! eh?"

"Eh? Eh? hahahaha. adelah, *** slalu je mkn mcm tu kat rumah."

"Nak cuba jugak!"

"Haa...g amik pinggan. jom2."

Susu dituang.

Dia tersenyum. eh2, seronok puler ^_^




p/s : *** tu adlh nama panggilan ketika cinta bertasbih, eh, berputik. (senyum) 


hurmm..



Kebodohan yang nyata dari aku hari ini.
Sebab masih lagi syg jenab.

syg?

yelah. 

dah tu yg dari dulu ckp tak fikir dah?

aku tipu.

banyak yg kau tipu ye?

ha'ah. aku mmg suka tipu diri sendiri. nnt dlm biografi aku citer sume ea.

ok. jadi jenab masih terkesan dlm hati?

selamanya. 




Selamat untuk kamo0 jenab.

Si mulot sipot

mefeni

mefekereni

si coet

akak

teybet.


firdaus.zakaria